Реєстраційна служба Новоайдарського РУЮ повідомляє
Одним з найголовніших напрямків діяльності Міністерства юстиції України сьогодення є реформування реєстраційної служби. Основні фактори ефективності функціонування нової системи – це орієнтація на потреби громадян, публічність та доступність інформації, спрощення та прозорість процедур реєстрації, максимальне залучення приватного сектору до процесу реєстрації, зокрема, в якості фронт-офісів.
Міністерство юстиції України запроваджує он-лайн сервіси у рамках реформування реєстраційної служби та має на меті поступово передавати функцію реєстрації іншим суб’єктам – це і органи місцевого самоврядування, і нотаріуси. Також, Міністерство розглядає можливість отримати електронний витяг, виписку та електронну довідку в режимі онлайн без візиту до реєстраційного офісу. Запроваджуються пілотні проекти, такі як «екстериторіальність», який стосується Вінницької та Київської областей, коли громадянин може подати документи незалежно від місця свого знаходження в межах цих областей, та проект «модельний офіс» у Харкові, Львові, Дніпропетровську, Чернігові, Києві і Черкасах, в рамках якого буде відпрацьовано систему фронт-та бек-офісів».
У зв’язку з цим, систематично вносяться зміни до чинного законодавства. Нещодавно, а саме 05.04.2015 набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)» від 12.02.2015 № 191-VIII. Вказаний закон передбачає виконання повноважень державного реєстратора з видачі та прийому документів посадовими особами органів місцевого самоврядування, адміністраторами центрів надання адміністративних послуг та нотаріусів. Мета цього закону полягає у розподілі функціональних обов’язків між особами, які здійснюють прийом заяв у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, а також видачу документів у зазначеній сфері, та особами, які безпосередньо приймають рішення за результатами розгляду таких заяв.
Також, одночасно із Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)», а саме 05.04.2015 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання спрощення порядку надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 18.03.2015 № 137.
Наразі вже існують проекти Законів України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг» та «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України
(щодо фінансової забезпеченості надання адміністративних послуг органами місцевого самоврядування)», але розробка механізму передачі функцій потребує тривалого періоду, тому на даний час чіткий план та законодавче забезпечення відсутні та знаходяться на стадії розробки. Але, враховуючи прагнення здійснити таку передачу, вже зараз необхідно визначати приблизні кроки, які можна здійснити на місцях для ефективного проведення децентралізації. Тому, звертаємось з проханнями бути активними, уважно слідкувати за оновленнями чинного законодавства та почати планувати кроки для створення умов для виконання повноважень, передбачених цими проектами Законів.
- Встановлена можливість безоплатного пошуку відомостей в ЄДР через веб-сайт Міністерства юстиції України за назвою/ідентифікаційним кодом юридичної особи або ПІБ/ідентифікаційним кодом фізичної особи-підприємця.
В разі безкоштовного пошуку можна отримати інформацію:
-щодо юридичної особи - ОПФ, місцезнаходження, засновники, керівник, статутний капітал, КВЕД, дата реєстрації, статус відомостей, відокремлені підрозділи, відомості про органи, які взяли на облік особу, дата реєстрації, відомості про відкриті виконавчі провадження, інформація про зв'язок;
- щодо ФОП – адреса, КВЕД, дата реєстрації, інформація про зв'язок.
- Встановлена можливість отримати відомості з ЄДР за допомогою Реєстраційного порталу. В такому разі виписка, витяг та довідка, засвідчені електронним цифровим підписом державного реєстратора;
- 3.Встановлена можливість отримати відомості з ЄДР через веб-сайт Міністерства юстиції України, для цього необхідно мати Інтернет та платіжну карту Visa/MasterCard. Переваги цього сервісу:
-Запит заповнюється на веб-сайті Міністерства юстиції України;
-В запиті зазначаються назва юридичної особи, ОПФ та яку інформацію необхідно отримати;
-Потім необхідно ввести реквізити платіжної картки, почекати 1 хвилину та отримати інформацію з ЄДР;
-Виписка, витяг, довідка в електронному вигляді мають таку ж юридичну силу, як і в паперовому вигляді;
-Витяг, довідка коштують 45,68грн, виписка 18,27;
-Інформацію можна отримати цілодобово 7 днів на тиждень.
Також, вказаний портал передбачає отримання відомостей з Державного реєстру друкованих ЗМІ та інформаційних агенств як суб’єктів інформаційної діяльності, Єдиного реєстру громадських формувань та Реєстру громадських об’єднань.
Виконання усіх вищезазначених процедур займає не більше 5 хвилин, а отримані документи можна роздрукувати і вони мають таку ж юридичну силу, як і ті документи, що видаються в органах юстиції.
Щоб підвищити поінформованість громадян та пояснити простим українцям, що у них є така можливість необхідно провести широку інформаційно – роз’яснювальну роботу.
На обговоренні в Міністерстві юстиції України знаходиться законопроект «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (2983 від 02.06.2015)
Основною метою проекту Закону є:
- реформування системи надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців з метою її приведення у відповідність до таких принципів надання адміністративних послуг як відкритості та прозорості, оперативності та своєчасності, раціональної мінімізації кількості документів та процедурних дій, що вимагаються для отримання адміністративних послуг, доступності та зручності для суб’єктів звернень;
- оптимізація витрат державних коштів, які спрямовуються на забезпечення функціонування реєстрів;
- передача органам місцевого самоврядування, місцевим держадміністраціям, нотаріусам та банкам повноважень з надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.
У проекті Закону зазначено, що державним реєстратором може бути громадянин України, який має вищу освіту, відповідає кваліфікаційним вимогам, визначеним Міністерством юстиції України, та перебуває у відповідних трудових відносинах з Міністерством юстиції України, територіальним органом Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в області, містах Києві та Севастополі, районним, районним у місті, міським (міста обласного значення), міськрайонним, міжрайонним управлінням юстиції, виконавчим комітетом міської ради міста обласного значення, районним, районними у містах Києві та Севастополі державними адміністраціями, банком, який пройшов акредитацію, та нотаріус.
02.06.2015 було зареєстровано законопроект № 2982, яким визначено, що організаційну систему державної реєстрації прав складають:
Міністерство юстиції України;
територіальні органи Міністерства юстиції України;
виконавчі комітети міських рад міст обласного значення, районні, районні у містах, містах Києві та Севастополі державні адміністрації, банки, які пройшли акредитацію у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України та Національним банком України;
державні реєстратори - особи, визначені статтею 10 цього Закону, які безпосередньо здійснюють державну реєстрацію.
Також, Законом розподілено повноваження з питань державної реєстрації прав. Так,
|