РЕФОРМА СИСТЕМИ ДЕРЖАВНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ
Новації Міністерства юстиції, які розвантажать реєстраційні служби та ліквідують черги
В березні запланований запуск 2 он-лайн послуг. Послуга «ОНЛАЙН-ВИТЯГ» дає можливість громадянам через мережу Інтернет отримати електронний витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
При цьому:
-
для отримання витягу не потрібна реєстрація або використання ЕЦП;
-
витяг формуєтьсяавтоматично в режимі «онлайн» без участі реєстратора;
-
«Онлайн-витяг» надається без підпису реєстратора, але має юридичну силу;
-
сплата за послугу проводиться онлайнза допомогою платіжної картки, яка також виступає ідентифікатором особи;
-
отримати «Онлайн-витяг» можна одразу після сплати.
Типи «Онлайн-витягів» аналогічні «паперовим», що надаються держреєстраторами. Кожен«Онлайн-витяг» має унікальні реквізити, за допомогою яких його можна перевірити та завантажити повторно.
Так само буде реалізована послуга «ОНЛАЙН-ДОВІДКА» - електронна довідка з ЄДР. Її відмінність– довідка міститиме інформацію лише про наявність або відсутність в ЄДР суб'єкта господарювання.
Найближчим часом такий самий механізм онлайн сервісів буде запровадженоу сфері державної реєстрації майнових прав:
Також у квітні громадяни отримають можливість зареєструвати права на нерухомість у скорочені строки за додаткову оплату. Надбавка за терміновість буде спрямована на виплату винагороди державним реєстраторам.
ПІЛОТНІ ПРОЕКТИ ОРГАНІВ РЕЄСТРАЦІЇ
«ЕКСТЕРИТОРІАЛЬНІСТЬ»
Нині, підприємці у Київській та Вінницькій областях - територіях де запроваджено цей проект - мають можливість подавати документи на реєстрацію в будь-якому офісі реєстрації у межах цих регіонів. Нині проект планується поширити на міста Київ, Івано-Франківськ та Калуш.
«МОДЕЛЬНИЙ ОФІС»
У жовтні 2014 року розпочато пілотний проект у сфері реєстрації речових прав на нерухоме майно у міських реєстраційних службах Вінниці, Дніпропетровська, Львова, Харкова, Черкас, Чернігова та Києва.
Головною ціллю проекту є розділення функцій з прийому/видачі документів та прийняття рішень за результатами їх розгляду між різними особами.
Особливістю проекту є те, що реєстратор власноруч заповнює відповідні електронні заяви. Громадянину залишається лише перевірити правильність ведених даних.
Розподіл роботи між фронт- та бек- офісами скоротив час необхідний для оформлення паперів з 40 до 15-20 хвилин та унеможливило корупційні дії в сфері реєстрації прав.
З березня до пілотного проекту приєднаються територіальні управління юстиції Київської області. Також проект планується поширити на Чернівці, Калуш та Івано-Франківськ.
Обидва проекти значно скорочують черги, унеможливлюють корупцію та роблять сервіси зручними для громадян.
|