ПІСЛЯ ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ПОРЯДКУ ПРОСТАВЛЕННЯ АПОСТИЛЯ У МІНІСТЕРСТВІ ЮСТИЦІЇ ЗНИКЛИ ЧЕРГИ
25.09.2014
У Міністерстві юстиції України зникли черги з моменту набрання чинності наказу «Про внесення змін до Порядку проставлення апостиля в Міністерстві юстиції України на офіційних документах, призначених для використання на території інших держав, та підготовки Міністерством юстиції України нотаріально оформлених документів для подальшої консульської легалізації» від 21.07.2014.
Так, строк розгляду документів, поданих для проставлення апостиля чи підготовки нотаріально оформлених документів для подальшої консульської легалізації скорочено з п’яти до одного робочого дня.
Крім того, 11 серпня 2014 року наказом Міністра було затверджено новий графік надання адміністративних послуг підрозділом апарату Міністерства юстиції.
Відтепер прийом документів проводиться кожного робочого дня з 09.00 до 12.00 години, незалежно від того, чи це документи фізичних чи юридичних осіб. Видача документів здійснюється того ж дня з 16.00 до 17.00 години.
Завдяки змінам, які було запроваджено в організації роботи структурного підрозділу Міністерства, на який покладено обов’язок з надання адміністративної послуги – проставлення апостиля, відбулась диференціація кількості документів, що подаються особами. Відтак, рівномірне навантаження на працівників відділу дає змогу вчасно та якісно опрацьовувати подані документи.
Також пунктом 7 наказу Мін’юста від 21.07.2014 передбачено, що строк розгляду документів, поданих для проставлення апостиля, чи підготовки нотаріально оформлених документів для подальшої консульської легалізації може бути продовжено Міністерством юстиції України до трьох робочих днів – у зв’язку з поданням кількості документів, що не може бути опрацьована працівниками Міністерства юстиції України, відповідальними за проставлення апостиля чи підготовку нотаріально оформлених документів для подальшої консульської легалізації, з поважних причин. Проте завдяки належній організації роботи Департаменту нотаріату та фінансового моніторингу, зокрема, відділу правової допомоги, консульської легалізації та проставлення апостилю, даний пункт наказу на сьогодні не застосовувався.
Загалом спостерігається тенденція до збільшення кількості документів, що подаються особами для проставлення апостиля та підготовки нотаріально оформлених документів для подальшої консульської легалізації. Так наприклад, протягом серпня 2014 року було прийнято та опрацьовано 5 188документів, з них: 4 397 – для проставлення апостиля, 791 – для підготовки для подальшої консульської легалізації, в той час як протягом серпня 2013 року було подано 4 573 документів, з них: для проставлення апостиля – 3 912, для підготовки до подальшої консульської легалізації – 661 документ.
Ще одним позитивним досягненням у роботі відділу є встановлення терміналів для електронної реєстрації черги та прийому платежів, за надання адміністративних послуг. Впровадження системи електронного управління чергою зняло соціальну напругу з боку відвідувачів, пов’язану із створенням черг та скупчення людей у місці прийому відвідувачів.